Trend 3 – Kommunikáció

Az e-kereskedelemmel párhuzamosan a digitális platformok - úgymint a Facebook vagy a Twitter, amelyeken százmilliók találnak egymásra, hogy véleményeket illetve információkat osszanak meg - robbanásszerűen növekszenek. 2016-ig összesen 2 milliárd embernek leszprofilja internetes közösségi oldalon. Az emberek a közösségi hálózatokat a saját érdeklődési körüknek megfelelően választhatják ki. A későbbiekben tehát nem az lesz a legfőbb kérdés, hogy tartozunk-e valamelyik közösségi hálózathoz, hanem sokkal inkább az, hogy melyikhez, illetve, hogy ott mi történik. Ha a felhasználók azt mondják, hogy „csináld ezt“ vagy „ez az én tapasztalatom“ vagy „szerintem ezt és ezt a terméket vásárold meg“, akkor azt teszik, amit a mi ágazatunk létrehozott. A network hálózatok lényege a kommunikáció. Manapság egy termék online vásárlásának hátterében valamelyik ismerősünk vagy barátunk ajánlása áll. A felhasználók több mint 75%-a a saját környezetéből érkező ajánlásokat tekinti első számú döntő tényezőnek.

Hogy miért?

Mert az emberek, hiteles forrásból szeretnék tudni, hogy egy adott termék valóban hasznos-e?